APP Persian Website Logo

واتس‌اپ در واکنش به انتقادات، کارزاری جهانی در زمینه حریم خصوصی برپا کرد

واتس‌اپ اولین کارزار بازاریابی جهانی خود را در واکنش به انتقادات شدید کاربران نسبت به تغییرات حریم خصوصی این پیام‌رسان آغاز کرد. مسئولان این شرکت می‌گویند کارزار آن‌ها طراحی شده تا مجددا بر تعهد به حریم خصوصی تاکید کند.
ویل کتکارت ، رئیس واتس‌اپ می‌گوید کارزار آن‌ها تا حدی در واکنش به انتقادات شکل گرفت ولی حالا فرصت خوبی پیش آمده تا بر امنیت سیستم رمزنگاری این پیام‌رسان تاکید کنند: “هدف ما این است که به‌طور مستقیم از مزایای حریم خصوصی و سیستم رمزنگاری‌مان با مردم حرف بزنیم. ما می‌خواهیم اصطلاح رمزنگاری دوطرفه را که یک اصطلاح پیچیده و مبهم است، برای مردم ترجمه کنیم”.
این مقام ارشد واتس‌اپ افزود: “در شرایطی که حریم خصوصی و رمزنگاری در نقاط مختلف دنیا تحت حمله قرار گرفته، فکر می‌کنیم مهم است که مصرف‌کنندگان بدانند با چه چیزهایی طرف‌ هستند و چه چیزهایی در خطر است “.
وزیر کشور بریتانیا، پریتی پتل، پیش‌تر از تصمیم فیسبوک برای گسترش سیستم رمزنگاری دوطرفه واتس‌اپ به اینستاگرام انتقاد کرده و گفته بود این کار کودکان را در معرض خطر قرار می‌دهد، موجب نشر محتواهای غیرمجاز می‌شود و محل اختفایی برای سوءاستفاده‌گران و تبهکاران ایجاد می‌کند.
آقای کتکارت اذعان کرد که بعضی از مردم هنوز درباره سیستم رمزنگاری سوالاتی دارند، ولی مدعی شد کسانی که از رمزنگاری انتقاد می‌کنند به مزایای آن توجهی ندارند: ” این ابزاری بسیار حیاتی برای خبرنگاران، فعالان و سوت‌زن‌هاست. فکر می‌کنیم مردم این قضیه را می‌دانند، اما باید گفت که این ابزار بسیار ضروری‌تر از این حرف‌هاست. همه باید از رمزنگاری بهره‌مند باشند”.
تغییر شرایط حریم خصوصی واتس‌اپ در سال گذشته باعث شد بسیاری از مردم تصور کنند که این شرکت قصد اشتراک‌گذاری پیام‌های کاربران با فیسبوک را دارد.

این پست را به اشتراک بگذارید:

به اشتراک گذاری بر روی facebook فیسبوک به اشتراک گذاری بر روی twitter توئیتر به اشتراک گذاری بر روی pinterest پینترست به اشتراک گذاری بر روی linkedin لینکدین

پست های مرتبط